Project mockup 4 - EcoVrede

Ecovrede

Toelichting

EcoVrede is een organisatie voor maatschappelijk werk in Arnhem, maar ze doen zo veel meer dan dat. Ze bevechten armoede door eten, spullen (denk aan meubilair) en zelfs juridisch advies gratis te verstrekken.

Het probleem waar EcoVrede tegenaan liep is het niet kunnen overbruggen van de afstand tussen hulpbehoevenden en EcoVrede als hulporganisatie. Traditionele marketing werkt niet, want de doelgroep schaamt zich voor hun problemen en voelt wantrouwen richting hulp- en overheidsorganisaties. Zo werd de ontwerpvraag: “Hoe kan EcoVrede vertrouwen opwekken bij hulpbehoevenden in Arnhem Presikhaaf, om de drempel tot contact vanuit hulpbehoevenden te verlagen?”

Ons antwoord op die vraag is om schaamte vervangen voor saamhorigheid middels de EcoVrede Experience. Door een bus die EcoVrede al bezit, slim te plaatsen in Presikhaaf, worden ze direct zichtbaar voor hun doelgroep. De doelgroep voelt zich hier welkom voor een kop koffie en een goed gesprek. Om ze kennis te laten maken met EcoVrede, maakten we een digitaal boek wat met een Leap Motion Controller wordt bestuurd. Vanuit dat boek komen ze terecht in de nieuwe applicatie van EcoVrede, waarin hulpbehoevenden gemakkelijk een afspraak inplannen om langs te komen. Belangrijk hierin was de meertaligheid: de hele experience is ook te beleven in het Arabisch en Engels.

Categorie

Experience Design

UX/UI Design

Jaar

30 jun 2024

Klant

EcoVrede

Foto van de deelnemers van het mannenweekend van Broederschap, waarin Quint ook meedeed en de camera in kijkt
Over Broederschap pagina screenshot

Ecovrede

Toelichting

EcoVrede is een organisatie voor maatschappelijk werk in Arnhem, maar ze doen zo veel meer dan dat. Ze bevechten armoede door eten, spullen (denk aan meubilair) en zelfs juridisch advies gratis te verstrekken.

Het probleem waar EcoVrede tegenaan liep is het niet kunnen overbruggen van de afstand tussen hulpbehoevenden en EcoVrede als hulporganisatie. Traditionele marketing werkt niet, want de doelgroep schaamt zich voor hun problemen en voelt wantrouwen richting hulp- en overheidsorganisaties. Zo werd de ontwerpvraag: “Hoe kan EcoVrede vertrouwen opwekken bij hulpbehoevenden in Arnhem Presikhaaf, om de drempel tot contact vanuit hulpbehoevenden te verlagen?”

Ons antwoord op die vraag is om schaamte vervangen voor saamhorigheid middels de EcoVrede Experience. Door een bus die EcoVrede al bezit, slim te plaatsen in Presikhaaf, worden ze direct zichtbaar voor hun doelgroep. De doelgroep voelt zich hier welkom voor een kop koffie en een goed gesprek. Om ze kennis te laten maken met EcoVrede, maakten we een digitaal boek wat met een Leap Motion Controller wordt bestuurd. Vanuit dat boek komen ze terecht in de nieuwe applicatie van EcoVrede, waarin hulpbehoevenden gemakkelijk een afspraak inplannen om langs te komen. Belangrijk hierin was de meertaligheid: de hele experience is ook te beleven in het Arabisch en Engels.

Categorie

Experience Design

UX/UI Design

Jaar

30 jun 2024

Klant

EcoVrede

Foto van de deelnemers van het mannenweekend van Broederschap, waarin Quint ook meedeed en de camera in kijkt
Over Broederschap pagina screenshot

Ecovrede

Toelichting

EcoVrede is een organisatie voor maatschappelijk werk in Arnhem, maar ze doen zo veel meer dan dat. Ze bevechten armoede door eten, spullen (denk aan meubilair) en zelfs juridisch advies gratis te verstrekken.

Het probleem waar EcoVrede tegenaan liep is het niet kunnen overbruggen van de afstand tussen hulpbehoevenden en EcoVrede als hulporganisatie. Traditionele marketing werkt niet, want de doelgroep schaamt zich voor hun problemen en voelt wantrouwen richting hulp- en overheidsorganisaties. Zo werd de ontwerpvraag: “Hoe kan EcoVrede vertrouwen opwekken bij hulpbehoevenden in Arnhem Presikhaaf, om de drempel tot contact vanuit hulpbehoevenden te verlagen?”

Ons antwoord op die vraag is om schaamte vervangen voor saamhorigheid middels de EcoVrede Experience. Door een bus die EcoVrede al bezit, slim te plaatsen in Presikhaaf, worden ze direct zichtbaar voor hun doelgroep. De doelgroep voelt zich hier welkom voor een kop koffie en een goed gesprek. Om ze kennis te laten maken met EcoVrede, maakten we een digitaal boek wat met een Leap Motion Controller wordt bestuurd. Vanuit dat boek komen ze terecht in de nieuwe applicatie van EcoVrede, waarin hulpbehoevenden gemakkelijk een afspraak inplannen om langs te komen. Belangrijk hierin was de meertaligheid: de hele experience is ook te beleven in het Arabisch en Engels.

Categorie

Experience Design

UX/UI Design

Jaar

30 jun 2024

Klant

EcoVrede

Foto van de deelnemers van het mannenweekend van Broederschap, waarin Quint ook meedeed en de camera in kijkt
Over Broederschap pagina screenshot